دانلودیها | دانلود نرم افزار , برنامه و بازی اندروید

آنچه شما درباره خود فكرمی كنید، بسیار مهمتر از اندیشه هایی است كه دیگران درباره شما دارند.

مطالب محبوب این ماه

صرافی غیرمتمرکز چیست؟

  • بازدید: 31455 بازدید
  • دسته: موبایل
  • دیدگاه‌ها برای صرافی غیرمتمرکز چیست؟ بسته هستند

مقدمه

این روزها صرافی های غیرمتمرکز «DEX» طرفداران بسیاری دارند. زمانی که شما از صرافی های غیرمتمرکز استفاده می کنید، دیگر نیازی به ارائه اطلاعات نیست! برای استفاده از صرافی های غیرمتمرکز تنها باید ولت یا کیف پول خود را به سایت صرافی متصل کنید. حال بدون هیچ دخالتی از سوی صرافی، می توانید به راحتی و به صورت مستقیم از طریق کیف پول در داخل صرافی معامله کنید.

به صورت کلی باید گفت که دنیای صرافی غیرمتمرکز نسبت به صرافی متمرکز متفاوت است. در صورتی که تا به حال فقط نام صرافی غیرمتمرکز را شنیده اید، نگران نباشید. در این مقاله ما قصد داریم تا به بررسی صرافی های غیرمتمرکز بپردازیم و آن ها را برای شما شرح دهیم.

لازم به ذکر است که ما تنها در این مقاله قصد اشاره کوچکی به صرافی های غیرمتمرکز خواهیم داشت. در صورتی که شما قصد آشنایی کامل با پلتفرم و یا صرافی های غیرمتمرکز را دارید، می توانید به سایت زوم ارز مراجعه کنید. ما در مقاله اختصاصی صرافی غیر متمرکز چیست ؟ به صورت کامل درباره پلتفرم و صرافی های غیرمتمرکز توضیح داده ایم.

یکی از سوالاتی که توسط کاربران زیادی از ما پرسیده می شود، این است که کدام صرافی بهتر است؟ در حال حاضر صرافی های بسیار زیادی وجود دارد. اگر قصد آشنایی با بهترین صرافی های ارز دیجیتال را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که به مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید.

نیم نگاهی به صرافی های غیرمتمرکز

به صورت کلی باید گفت که در صرافی های غیرمتمرکز شما می توانید بدون هرگونه واسطه اقدام به خرید و فروش ارز های دیجیتال کنید. برای ترید در صرافی های غیرمتمرکز نیازی به ثبت نام و احراز هویت همانند صرافی های متمرکز وجود ندارد. شما در صرافی های غیرمتمرکز می توانید تنها با اتصال کیف پول خود به پلتفرم، اقدام به ترید کنید.

تمامی معاملات از طریق کسر و یا افزایش دارایی از داخل کیف پول شما انجام می شود و دیگر نیازی به اینکه بخواهید مبلغی وارد کیف پول صرافی کنید وجود ندارد. این موضوع باعث می شود تا امنیت دارایی شما کمی بیشتر شود.

در کل باید گفت که فعالیت در صرافی های غیرمتمرکز خطراتی همچون دزدی، هک و… را به حداقل می رساند. به همین دلیل همان‌طور که در ابتدا گفتیم، صرافی های غیرمتمرکز طرفداران بسیاری زیادی دارند.

در صرافی های غیرمتمرکز شما می توانید همانند صرافی های متمرکز در فیوچرز فعالیت کنید. البته لازم به ذکر است که تمام صرافی های غیرمتمرکز از بازار معاملاتی فیوچرز پشتیبانی نمی کنند بلکه تنها در برخی از آن ها این قابلیت وجود دارد.

در صورتی که شما در صرافی های غیرمتمرکز تأمین نقدینگی کنید، می توانید سود دریافت نمایید. تقریباً تأمین نقدینگی در صرافی های غیرمتمرکز همانند استیکینگ است. برای تأمین نقدینگی نیاز است تا شما مقداری سرمایه در اختیار صرافی قرار دهید. حال سرمایه شما توسط صرافی استفاده می شود و شما نیز سود دریافت می کنید.

استیکینگ و تأمین نقدینگی یکی از راه های کسب درآمد در حوزه ارزهای دیجیتال می باشد. اگر تا به حال فقط نام استیکینگ را شنیده اید و درباره آن اطلاعاتی ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً مقاله استیکینگ Staking چیست ؟را در سایت زوم ارز مطالعه کنید.

امنیت در صرافی های غیرمتمرکز

یکی از سؤالاتی که ممکن است برای برخی از کاربران ایجاد شود این است که آیا صرافی های غیرمتمرکز امنیت مناسبی دارند؟ بله همان‌طور که گفتیم، استفاده از صرافی های غیرمتمرکز می تواند ریسک شما را مقداری کاهش دهد و این موضوع باعث می شود تا با خیال راحت تری اقدام به ترید کنید.

صرافی های غیرمتمرکز کاملاً متن باز می باشند و شما می توانید با مراجعه به «گیت هاب» یا «Github» سورس کد های صرافی مورد نظر را مشاهده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت مقدار امنیت پلتفرم های غیرمتمرکز به شما پیشنهاد می کنیم که سری به مقاله اختصاصی صرافی های غیرمتمرکز در سایت زوم ارز بزنید.

مزایا و معایب صرافی های غیرمتمرکز

صرافی های غیرمتمرکز همانند صرافی های متمرکز دارای مزایا و معایبی هستند که در این قسمت قصد داریم تا شما را با برخی از آن ها آشنا کنیم.

مزایا:

  • امنیت مناسب
  • بدون نیاز به احراز هویت و ثبت نام
  • امکان معامله سریع
  • پشتیبانی از فیوچرز

معایب:

  • پشتیبانی از رمز ارز های نسبتاً کم

معرفی معروف ترین صرافی های غیرمتمرکز

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا برخی از صرافی های غیرمتمرکز معروف را به شما عزیزان معرفی کنیم. توجه داشته باشید که تمام مسئولیت استفاده از صرافی های معرفی شده برعهده خود کاربر است چراکه ما در این بخش تنها چند صرافی به شما معرفی کرده ایم. اگر قصد دارید تا درباره هر صرافی اطلاعاتی به دست بیاورید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً نام صرافی مورد نظر را در سایت زوم ارز جستجو کنید و یا در ادامه بر روی نام صرافی مورد نظر کلیک کنید.

  1. صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ:

صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ، یکی از صرافی های معروف غیرمتمرکز می باشد. این صرافی متأسفانه چندی پیش ای پی کاربران ایرانی را مسدود کرد. زین پس برای استفاده از این صرافی باید از نرم افزار تغییر ای پی ثابت استفاده کنید. به دلیل اینکه سرمایه شما در صرافی های غیرمتمرکز ذخیره نمی شود، اگر برای یک بار بدون ای پی ثابت از صرافی استفاده کنید، مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. در صورتی که قصد کسب اطلاعات بیشتر درباره این صرافی دارید، سری به سایت زوم ارز بزنید و مقاله آموزش کار با صرافی پنکیک سواپ را مطالعه کنید.

  1. صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ:

این صرافی نیز، از دیگر صرافی های غیرمتمرکز معروف می باشد که بر روی بلاکچین اتریوم پیاده سازی شده است. اگر قصد دارید تا از بازار معاملاتی فیوچرز در صرافی های غیرمتمرکز استفاده کنید، باید دور صرافی سوشی سواپ را خط بکشید چراکه این صرافی غیرمتمرکز از فیوچرز پشتیبانی نمی کند.

از لحاظ امنیتی نیز این صرافی پایدار و مناسب می باشد. برعکس صرافی پنکیک سواپ برای استفاده از این پلتفرم غیرمتمرکز نیاز به نرم افزار تغییر ای پی ندارید. در صورتی که قصد دارید تا درباره صرافی سوشی سواپ اطلاعات بیشتری کسب نمایید، حتماً به مقاله اختصاصی آموزش صرافی سوشی سواپ در سایت زوم ارز مراجعه کنید.

  1. صرافی غیرمتمرکز لورج:

این پلتفرم غیرمتمرکز برعکس دو صرافی قبلی از بازار معاملاتی فیوچرز پشتیبانی می کند. شما می توانید به راحتی در این صرافی وارد بازار فیوچرز شوید و معاملات خود را آغاز کنید. البته توجه داشته باشید که این صرافی نسبت به دو صرافی قبل معروف نیست به همین دلیل ممکن است تا به حال نام این صرافی را نشنیده باشید.

بیشتر بدانید:

ما در سایت زوم ارز، یک سرویس جدید به نام آربیتراژ گیری در زوم ارز راه اندازی کرده ایم. شما می توانید با استفاده از این سرویس به راحتی کسب درآمد کنید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که کسب درآمد از طریق آربیتراژ گیری چگونه است؟ در این نوع از درآمد زایی شما می توانید قیمت ارزهای دیجیتال را در صرافی های مختلف ایرانی مشاهده کنید. حال پس از آشنایی با قیمت ها رمز ارز مورد نظرتان را می توانید از یک صرافی با قیمت کمتر بخرید و به یک صرافی دیگر با قیمت بیشتر بفروشید. از این طریق می توانید سود با درصد های مختلف کسب کنید. برای انجام این کار کافیست سری به سایت زوم ارز بزنید.

منبع: www.zoomarz.com


 

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.